
Zahraa Taha Naqee
Research InterestsEconometrics
Feasibility Studies
Economic analysis
Economic development
Gender | FEMALE |
---|---|
Place of Work | Technical Management Institute Nineveh |
Position | Lecturer |
Qualification | Master |
Speciality | Economy |
Zahraeco82@ntu.edu.iq | |
Phone | 07705328590 |
Address | Mosul - Nineveh, Mosul, Mosul, Iraq |
Master's degree holder in Economics with a specialization in Economic Feasibility Studies. Experienced in conducting feasibility analyses, assessing market viability, and evaluating financial projections for various projects. Proficient in utilizing economic and financial modeling techniques to provide data-driven insights for decision-making.
Skills
Intercultural Communication (70%)
Statistical Analysis Programs (80%)
Computer usage (80%)
Independent Work (88%)
Investment Project Evaluation (78%)
Feasibility Studies (90%)
Econometric Analysis (85%)
Teaching and communicating with students (80%)
Project management (88%)
Academic Qualification
Master of Science in Economics
Nov 14, 2012 - Mar 16, 2014Specialized in economic analysis with a focus on feasibility studies and investment evaluation.
Bachelor of Economics
Nov 14, 2000 - Jul 1, 2004Bachelor’s degree in economics with a focus on economic theory, market analysis, and fiscal and monetary policies, along with a solid foundation in quantitative and statistical methods.
Publications
التأثير المتبادل للتعليم وعوامل النمو الاقتصادي المستدام دراسة تحليلية للمدة (1997-2023) فنلندا نموذجا
Dec 21, 2024publisher International Journal of Financial, Administrative and Economic Sciences
DOI https://doi.org/10.59992/IJFAES.2024.v3n12p3
Issue E-ISSN 2977-1498
Volume Vol (3), No (12), 2024
في عصرنا الرقمي اليوم وفي ظل التطورات الحديثة التي يوجهها العالم يلعب التعليم دوراً محورياً في تعزيز القيم المعززة للتنمية المستدامة . وقد هدفت الدراسة الى دراسة تأثير التعليم المتبادل وعوامل النمو الاقتصادي المستدام خلال المدة (1997-2023) باستخدام طريقة (Least Squares) وباعتماد برمجية(Eviews10) وقد توصل البحث لنتائج عدة منها ان تأثير متغير اجمالي الانفاق العام على التعليم معنوي لكنه سلبي في النمو الاقتصادي لكون ان دولة فنلندا قد وصلت الى معدلات مشاركة مرتفعة فضلاً عن تحقيقها التعليم الجيد بدون زيادة الانفاق على التعليم ولديها ادنى مستوى متوسط في الانفاق العام لتقديم الخدمات أو خدمات التمويل المباشرة لتعليم الطفولة المبكرة ورعايتها وهو اعلى بكثير من المعدل وان تحسين ظروف العمل يمكن ان تحسن نوع خدمات التعليم ورعاية الطفولة المبكرة فعند توفر الظروف الملائمة للموظفين سوف يؤثر على سلوكهم ويحسن رضاهم الوظيفي