Profile Image
Assist. Lecturer

Zahraa Taha Naqee

Research Interests

Econometrics

Feasibility Studies

Economic analysis

Economic development

Gender FEMALE
Place of Work Technical Management Institute Nineveh
Position Lecturer
Qualification Master
Speciality Economy
Email Zahraeco82@ntu.edu.iq
Phone 07705328590
Address Mosul - Nineveh, Mosul, Mosul, Iraq
Specialist in Economic Feasibility Analysis

Master's degree holder in Economics with a specialization in Economic Feasibility Studies. Experienced in conducting feasibility analyses, assessing market viability, and evaluating financial projections for various projects. Proficient in utilizing economic and financial modeling techniques to provide data-driven insights for decision-making.

Skills

Intercultural Communication (70%)
Statistical Analysis Programs (80%)
Computer usage (80%)
Independent Work (88%)
Investment Project Evaluation (78%)
Feasibility Studies (90%)
Econometric Analysis (85%)
Teaching and communicating with students (80%)
Project management (88%)
working experience

Academic Qualification

Master of Science in Economics
Nov 14, 2012 - Mar 16, 2014

Specialized in economic analysis with a focus on feasibility studies and investment evaluation.

Bachelor of Economics
Nov 14, 2000 - Jul 1, 2004

Bachelor’s degree in economics with a focus on economic theory, market analysis, and fiscal and monetary policies, along with a solid foundation in quantitative and statistical methods.

Publications

التأثير المتبادل للتعليم وعوامل النمو الاقتصادي المستدام دراسة تحليلية للمدة (1997-2023) فنلندا نموذجا
Dec 21, 2024

publisher International Journal of Financial, Administrative and Economic Sciences

DOI https://doi.org/10.59992/IJFAES.2024.v3n12p3

Issue E-ISSN 2977-1498

Volume Vol (3), No (12), 2024

في عصرنا الرقمي اليوم وفي ظل التطورات الحديثة التي يوجهها العالم يلعب التعليم دوراً محورياً في تعزيز القيم المعززة للتنمية المستدامة . وقد هدفت الدراسة الى دراسة تأثير التعليم المتبادل وعوامل النمو الاقتصادي المستدام خلال المدة (1997-2023) باستخدام طريقة (Least Squares) وباعتماد برمجية(Eviews10) وقد توصل البحث لنتائج عدة منها ان تأثير متغير اجمالي الانفاق العام على التعليم معنوي لكنه سلبي في النمو الاقتصادي لكون ان دولة فنلندا قد وصلت الى معدلات مشاركة مرتفعة فضلاً عن تحقيقها التعليم الجيد بدون زيادة الانفاق على التعليم ولديها ادنى مستوى متوسط في الانفاق العام لتقديم الخدمات أو خدمات التمويل المباشرة لتعليم الطفولة المبكرة ورعايتها وهو اعلى بكثير من المعدل وان تحسين ظروف العمل يمكن ان تحسن نوع خدمات التعليم ورعاية الطفولة المبكرة فعند توفر الظروف الملائمة للموظفين سوف يؤثر على سلوكهم ويحسن رضاهم الوظيفي

Read Publication