
Rana Jamal Khalil
Research Interests
Gender | FEMALE |
---|---|
Place of Work | Technical Management Institute Nineveh |
Qualification | Master |
Speciality | Industrial management |
Ranajamal@ntu.edu.iq | |
Phone | 07740870520 |
Address | الجامعة التقنية الشمالية, Nineveh, Mosul, Iraq |
Publications
قياس امكانية استخدام سلاسل الكتل Block Chain في متابعة أداء سلاسل التوريد الصناعية ودورها في تحقيق الميزة التنافسية
Aug 30, 2023Journal مجلة اقتصاديات الاعمال
publisher 1- مصطفى ساهر 2- رنا جمال خليل
Issue 5
Volume 2
ان الهدف الاساسي والرئيسي من هذا البحث هو قياس تاثير استخدام سلاسل الكتل وتقنياتها في تتبع سلسلة التوريد وتحديد تاثير التقنيات الحديثة
دور انشطة ادارة سلسلة التجهيز الخضراء في التنمية المستدامة
Nov 2, 2022Journal الجامعة العراقية
publisher 1-رنا جمال خليل 2-حارث حسين 3- د.شهلة سالم
Issue 17
Volume 1
يهدف البحث الحالي إلى تحديد دور انشطة ادارة سلسلة التجهيز الخضراء في التنمية المستدامة من خلال دراسة استطلاعية لمدراء مجموعة من الشركات الصناعية في محافظة نينوى . أن تعد إدارة سلسلة التجهيز الخضراء بأنشطتها المختلفة ( الشراء التصنيع التسويق. التوزيع المادي أداة من الادوات الفعالة في تحقيق التنمية المستدامة ، وبشكل عام تحاول الدراسة الاجابة عن التساؤل الآتي : ما هو دور انشطة ادارة سلسلة التوريد الخضراء في التنمية المستدامة ؟ . وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من الاستنتاجات من أهمها: تحقق وجود علاقة ارتباط وتأثير معنوية بين انشطة ادارة سلسلة التجهيز والتنمية المستدامة . وقد تم تقديم عدد من التوصيات المتوافقة مع تلك الاستنتاجات
The Role of Lean Marketing in Achieving Sustainable Competitive Advantage: An Analytical Study at Al-Mosul Dairy Manufactory
Jun 30, 2021Journal http://journal.mtu.edu.iq
publisher Harith Hussein Ali', Dr. Shahla Salem Khalil", Rana Jamal Khalil
Issue 2
Volume 3
This paper aims to examine the relationatap between Lean Marketing (LM) and implementing Sustainable Competitive Advantage (SCA) Based on discussing the different types of waste that a company can produce during the production process This study targeted the Mosul Dairy Mamifactory. In total (67%) valid completed questionnaires, out of (75) questionnaire fhua distributed to the manufacturer's marketing departments and distribution outleta. This study is hard on a number of conceptual and apphed questions concerning the relationship of correlation and its influence between the vanables of research. The questiomaire was used as the main tool for collecting data and information Statistical quantitative methods like (SPSS) were adopted in analyzing the data collected by the questionnaire. The main outcomes indicated, the existence of a significant correlation between the two variables, as well as, the existence of a significant impact of lean marketing on the sustainabile competitive advantage. The main swgnificance suggests, the necessity to adope the concept of lean marketing in the manufacturing facility to achieve mstainable competitive advantage