Profile Image
Assist. Lecturer

Rana Jamal Khalil

Research Interests

Gender FEMALE
Place of Work Technical Management Institute Nineveh
Qualification Master
Speciality Industrial management
Email Ranajamal@ntu.edu.iq
Phone 07740870520
Address الجامعة التقنية الشمالية, Nineveh, Mosul, Iraq
About Me

Publications

قياس امكانية استخدام سلاسل الكتل Block Chain في متابعة أداء سلاسل التوريد الصناعية ودورها في تحقيق الميزة التنافسية
Aug 30, 2023

Journal مجلة اقتصاديات الاعمال

publisher 1- مصطفى ساهر 2- رنا جمال خليل

Issue 5

Volume 2

ان الهدف الاساسي والرئيسي من هذا البحث هو قياس تاثير استخدام سلاسل الكتل وتقنياتها في تتبع سلسلة التوريد وتحديد تاثير التقنيات الحديثة

Read Publication

دور انشطة ادارة سلسلة التجهيز الخضراء في التنمية المستدامة
Nov 2, 2022

Journal الجامعة العراقية

publisher 1-رنا جمال خليل 2-حارث حسين 3- د.شهلة سالم

Issue 17

Volume 1

يهدف البحث الحالي إلى تحديد دور انشطة ادارة سلسلة التجهيز الخضراء في التنمية المستدامة من خلال دراسة استطلاعية لمدراء مجموعة من الشركات الصناعية في محافظة نينوى . أن تعد إدارة سلسلة التجهيز الخضراء بأنشطتها المختلفة ( الشراء التصنيع التسويق. التوزيع المادي أداة من الادوات الفعالة في تحقيق التنمية المستدامة ، وبشكل عام تحاول الدراسة الاجابة عن التساؤل الآتي : ما هو دور انشطة ادارة سلسلة التوريد الخضراء في التنمية المستدامة ؟ . وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من الاستنتاجات من أهمها: تحقق وجود علاقة ارتباط وتأثير معنوية بين انشطة ادارة سلسلة التجهيز والتنمية المستدامة . وقد تم تقديم عدد من التوصيات المتوافقة مع تلك الاستنتاجات

Read Publication

The Role of Lean Marketing in Achieving Sustainable Competitive Advantage: An Analytical Study at Al-Mosul Dairy Manufactory
Jun 30, 2021

Journal http://journal.mtu.edu.iq

publisher Harith Hussein Ali', Dr. Shahla Salem Khalil", Rana Jamal Khalil

Issue 2

Volume 3

This paper aims to examine the relationatap between Lean Marketing (LM) and implementing Sustainable Competitive Advantage (SCA) Based on discussing the different types of waste that a company can produce during the production process This study targeted the Mosul Dairy Mamifactory. In total (67%) valid completed questionnaires, out of (75) questionnaire fhua distributed to the manufacturer's marketing departments and distribution outleta. This study is hard on a number of conceptual and apphed questions concerning the relationship of correlation and its influence between the vanables of research. The questiomaire was used as the main tool for collecting data and information Statistical quantitative methods like (SPSS) were adopted in analyzing the data collected by the questionnaire. The main outcomes indicated, the existence of a significant correlation between the two variables, as well as, the existence of a significant impact of lean marketing on the sustainabile competitive advantage. The main swgnificance suggests, the necessity to adope the concept of lean marketing in the manufacturing facility to achieve mstainable competitive advantage

Read Publication